O Potkanovi, ktorý nemal PR manažéra

Autor: Pavol Valášek | 6.11.2016 o 11:41 | (upravené 11.11.2016 o 13:41) Karma článku: 5,08 | Prečítané:  905x

Prednedávnom som  natrafil na video z programovej konferencie smeru. V jeden moment začal premiér Fico rozprávať akýsi „mýtický príbeh“, ktorý ma skutočne zaujal.

Prednedávnom som  natrafil na video z programovej konferencie smeru. V jeden moment začal premiér Fico rozprávať akýsi „mýtický príbeh“, ktorý ma skutočne zaujal. Nepamätám si jeho presnú interpretáciu  ale pointa znela zhruba nasledovne. „Rozprávajú sa škrečok a potkan a potkan hovorí, počúvaj škrečok ako to je možné, že sme skoro podobní, vyzeráme ako príbuzní a napriek tomu teba majú všetci radi, hrajú sa s tebou deti a zo mňa sú všetci zhnusení, dávajú mi otravy do príbytkov. Škrečok odpovedá, no to vieš, máš nahovno PR.“ Veruže aj ten najväčší potkan môže byť obľúbený a mať pozitívny imidž, ak má dobrú PR stratégiu alebo aspoň schopného manažéra. V zoskupení sociálnych demokratov by o tom vedeli rozprávať. Aj keď, hovoriť v tejto krajine o ich pozitívnom imidži, to by som si netrúfol. Rozhodne sa však snažia.

So sebavedomými výstupmi pred novinármi naši najvyšší vládny predstavitelia nemajú problém. Minister vnútra by s pokojom angličana zaprel aj nos medzi očami. Nemali by však zabúdať na to, že public  relations a celkovo politický marketing si vyžaduje oveľa viac ako sebavedomý postoj v médiách. Čítal som síce hrdé vyhlásenie o novej komunikačnej stratégii, ako nebudú po vzore opozície útočiť na ich negatívne stránky, a sústredia sa na svoje pozitívne. A že ich nie je málo. Teda aspoň podľa toho, čo som zatiaľ z tejto novej kampane zachytil. Len či pri všetkých tých chybách bude to dodržané slovo stačiť.

Nemám právo a popravde ani chuť  premúdrelo hodnotiť stav našej krajiny a politiku. Na to máme v krajine iných odborníkov. Revolúcia, železné tyče. Určite viacerí poznáte, nejdem tu robiť reklamu. Mňa len zaujala informácia o novej komunikačnej stratégií premiéra, a ako študent marketingu sa snažím prepájať si veci s praxou. Už v minulosti som sa zamýšľal nad tým, že sa náš predseda vlády dopúšťa viacerých chýb, čo sa týka jeho imidžu voči verejnosti. A to mám teraz na mysli len marketing respektíve média. To ostatné, to by bolo na knihu. Tak napríklad legendárna fráza:„denníku XY neodpovedám.“ Ako je toto možné ? Tak hrubá chyba. To nemá ľudí, ktorí ho na toto upozornia a dajú mu školenie ? Tak som sa pýtal a rozmýšľal som, či nás to na tých prednáškach zle učia, alebo to  tak u nás jednoducho funguje.  Ďalej ma zarazilo vyjadrenie Ľuboša Blahu. Hovoril niečo v tom zmysle, že Bašternák je nenažraná milionárska krysa, ale so smerom nemá nič spoločné. Takýto „podraz.“ Veď Kaliňák ho tak horlivo obhajuje, všetko je v poriadku, bola doba cashu, je to seriózny podnikateľ. Tuším, že sem tam zlyháva aj vnútorná komunikácia, a tá je nemenej dôležitá ako tá externá.

Teraz si predstavte, že tlačové oddelenie predsedu vlády zorganizuje raňajky s novinármi so všetkých dôležitých a serióznych médii. V uvoľnenej atmosfére podebatujú a vydajú tlačovú správu o tom, ako sa premiérovi nepáčil prístup určitých médii, a že si v priateľskej atmosfére všetko vysvetlili.  Rozlúčili sa s dohodou o serióznom prístupe z oboch strán, bez podrazov, klamstiev a arogancie. Nebolo by to lepšie ako hrubo odignorovať otázky novinárov ? To ich mohol rovno vyhodiť von oknom. A k druhému prípadu. Keby si tak najskôr v smere vysvetlili interne že čo, ako, kto, prečo , kedy a akým štýlom budeme reagovať, bolo by to určite rozumnejšie ako takéto chaotické zatĺkanie. Jeden tak, druhý tak a nie a nie a nie... Nepoznám. Zvolať tlačovku, vysvetliť, vyvodiť dôsledky. Také ťažké...Mám ale na mysli normálnu tlačovú konferenciu, nie tie výstupy kde sa naši najvyšší vládny predstavitelia smejú novinárom do ksichtu.

Ako som už písal, mojím cieľom nebolo nejako extrémne rozoberať politiku. Chcem len vyjadriť svoj skromný názor na PR vlády a premiéra, keď sa ním tak sebavedomo oháňa. Lebo tvrdí niečo o vzťahoch s verejnosťou a vzápätí si človek nájde X príkladov, ktoré usvedčujú premiéra z toho, že má tieto techniky na háku a môže si robiť čo chce. Ale o tom sa nevyjadrujem. Bol zvolený v riadne demokratických voľbách... Populista je svetoví, to áno. Veď vlaky „zadarmo“, minimálna mzda a tak ďalej. Len dokedy mu to bude stačiť. Možno keby sa naozaj venoval aj tým PR technikám, bolo by to ešte lepšie. Chcú sa uberať pozitívnejšou cestou ako opozícia, no mňa osobne viac osloví udalosť, kde sa protestuje proti zlým veciam v tejto krajine, ako nejaké dodržané slovo na billboarde a následná hrubá ignorancia. Aby napokon všetky tie kauzy a chyby nepostavili  vládu do role spomínaného potkana. Zatiaľ majú percent dosť, ale že by im záležalo na nejakom budovaní pozitívneho  imidžu, to sa mne osobne nezdá. To čo v súčasnosti predvádzajú je populizmus a sám som zvedavý, dokedy bude pre nich táto taktika úspešná. 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

TV

Slovensko sa rozlúčilo s profesorom Štefanom Nosáľom

Choreograf a umelecký vedúci Lúčnice zomrel vo veku 90 rokov.


Už ste čítali?